tisdag 8 december 2009

Varför bor jag då där det inte finns asfalt...

Nu börjar leran leva igen, snön föll nån dag
men försvann lika fort...skitarn's
Varför bor jag då inte där det finns asfalt..
Jo, därför att..
- där finns också för många människor som pratar för mycke strunt..
- där finns också för många höga hus som skymmer himlen..
- där finns också för många bilar o bilar luktar mycket illa i flock..
- där finns också för mycket parfym som luktar kemifabrik..
- där finns också för många affärer som säljer för många prylar..
som jag inte vill ha..eller behöver.
- i dom affärerna spelas också för hög musik som jag inte valt att
lyssna på.
- där finns också för mycke andra ljud som människor gör o dom
ljuden är sällan bekväma som ljuden här i skogen nästan alltid är..
Där finns en massa annat som jag blir trötta av men inte allt...
Så där det finns asfalt är det trevligt att vara då o då när andan
faller på..
Sen vill man åka hem till skogen igen o golukten...o leran känns som
ett litet problem om jag slipper statsluften...

Nu åter till H-Sjö köksrenovering...
en spegling av kaoset..
Idag har snickarn, elektrikern o rörmokarn grejjat o diskuterat.
Planer förändras under arbetets gång o jag antar att det ingår..
Renovering av gammalt hus = överraskning efter överraskning.
Det får bli en takbalk för att staga taket...i övrigt blir nog taket
vitt o slätt ev, med en ram i annan färg för att "höja det"...
Det är så mycke att tänka på så jag vet inte riktigt vad jag känner
o tycker, ja, det löser sig, har inget annat val än att gilla läget.
Tjao

1 kommentar:

  1. Så sant, då är leran en bagatell... Men lite trist ändå... Men nu har jag min ljusterapilampa!! Du får komma på solcafé nån dag! ;)

    SvaraRadera