måndag 21 december 2009

Jul Jul...

Morrn..
Har dom senaste åren..rättare sagt sen jag blev sjuk
kämpat mig igenom julen...
vill göra som förr men är för trött..
Jag klarar inte längre av att fixa o dona som jag brukat
o har inte ännu hittat nån ny nivå som känns bra.
Men i år är allt annorlunda, vi har fått skippa julen till
förmån för köksrenovering, men lite julklappar ska det
bli o nåt juleljus...
Men nåt är inte bra, inte bra i magen, det här med klappar..
behöver vi verkligen allt som handlas...
hur stor skada gör vi..
På radion klimatdiskussioner, i mitt hjärta Moder jord..
Ska åka o handla idag o jag slits mellan lusten att
ge gåvor o olusten inför det ytliga kortsiktiga lyckan i att
shoppa...kommer väl att ge efter för prylhysterin igen..
Men inte som förut o förhoppningsvis så ska jag sakta men
säkert landa i en julklappssed som är klok o bra för alla o
för Moder jord, kanske nästa år redan....
Må jag bli en bättre människa....
Hohoho

1 kommentar:

  1. Hej Inger.Det där med julklappar har vi lagt av med nu.Det känns så ohyggeligt bra att slippa å springa runt å fundera på vad man ska köpa.
    Julen blir lika bra utan dom där klapparna.Lika bra att köpa nånting åt sig själv för då vet man ju att man får det man önskat sig å har bruk för.
    Ha en riktig fin jul och ett gott nytt år.
    Mvh.Frank Arne.

    SvaraRadera