onsdag 23 december 2009

Julklappar, födelsedagsbarn o en blå altangdörr.

Igår tisdag skulle vi på stan o handla julisarna.
Vi kom oss iväg just före 14.00, kändes rätt pressat.
Kl 18.00 var det födelsedagsmiddag för Ingrid, så vi la in fokus
på shopping o vips var vi färdiga...en timme före utsatt tid.
Trötta men nöjda intog vi en härlig persisk måltid med
födelsedagsbarnet, hennes nyanlända man o släkta.
Den Karlssonska släkten är svårfotat, speciellt tjejerna..
Dom är aldrig still, det är alltid nåt som pillres nånstans..
Tror bilderna talar för sig själva...




Hantverkarna har kört hårt...idag for dom vid 16.00 tiden.
Borra...kapa..kolla ba lite...

Fick lite lust att låta järnbalken vara synlig...
Den är sex meter lång o vackert rostig...
Men det gick inte av lite olika anledningar,
lika bra det kanske...

Hantlangare Fredrik o Mats som visslar när han
kommer på smarta lösningar.
Vår nya dörr ut på baksidan, den är grå o målad med
gammeldags oljefärg...tre lager, fyra dagars
torktid mellan varje lager..
Har en del beslut att ta fortfarande...men vi får ta julpaus
nu, kanske svaren kommit av sig självt när helgen är över.
Än en gång tackar jag min skapare för att vi har så bra
hantverkare, mycket roligare o mindre jobbigt tack vare dom.
I morrn är det julafton o jag ska åka till Renbergs med mina barn.
mr.V lämnar jag hos Drottningarna, där blir han ompysslad
o bortskämd o matad som vanligt...
40 mil i bil....helt lugnt, bara man slipper snöstorm...
det verkar bli första året på länge som jag slipper den
på min JulaftonsRenbergsfärd om man nu får tro väderprognosen...
fast jag kör i snöstorm med...
om det blir nödvändigt, i bilen är jag liksom hemma...
Så jag ser fram emot att vara med mina barn, syskonbarn..
Min första jul med mitt barnbarn...:)
Längtar efter farbror Alf o det ska bli trevligt med syskonen..
Tror hela Familjen blir samlad o det var inte igår...
GOD JUL
på er alla goa människor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar