lördag 8 maj 2010

Rehab..go go go..

Tänk vad jag gör gott..på rehabmötet i
Torsdags satt två pers, från volvo, 1 från facket,
1 från F-kassan o min L....
5 personer..snacka om att jag genererar arbete..:)))
.
Skämt å sido..dessa människor verkar faktiskt bry sig
vilket gör mig tacksam o ödmjuk...
Men vart det bär vet jag inte ännu...
En sak som jag måste le lite i mjugg åt är vissas behov av
att jag ska veta min plats...
för några år sen när jag satt i samma situation ville jag
bestämt hävda att jag skulle kunna arbeta heltid nån
gång i framtiden..fick då vänligt men bestämt förklarat
för mig att det var nog liten risk..det kunde jag nog inte
förvänta mig....med min sjukdomsbild....
det var väl sant har jag insett....så...
den här gången berättade jag att jag nu insett att en heltid
fixar jag nog aldrig, men att jag skulle vara mer än glad om
jag klarar 25- 50 %, att jag har accepterat detta nu...
Självklart vill man nu att jag måste förstå att så kan jag
inte tänka... utan det bestämmer nån annan
(f-kassans läkare antar jag) när jag arbetsprövat..
vad jag klarar alltså.....ja harre min je..
.
Jag tänker att vi kunde spara tid, deras tid inte minst,
om jag förklarar vad jag tror skulle funka o vilka jobb
som skulle funka...hur jag funkar, eftersom jag lever med
mig vet jag en hel del om detta...
men när jag sa nåt blev jag "inte alltid" men flera gånger
behandlad som jag vore ett barn eller imbecill...
Var ganska trött efter en stund med allt prat så jag
bestämde mig för att överse med detta, inte slösa bort
nån energi på diskutera eller bli f-bannad...
Dom inser nog snart att jag inte är en mes bara för att
jag föredrar att vara vänlig o de faktum ÄR tacksam för
den hjälp jag får...
Att jag är snäll men inte dum...men det är inte mitt problem.
Men två på detta möte L o I som känner mig höll saken på
en bra nivå o förstog vad jag tänkte verkar det som..
Kram på er.....
Ja nu gör jag detta.. få se om det slutar som en bra saga eller
om det ska bli en skräckis att bita i...
Eftersom stora delar av mitt liv varit en rysare satsar jag
på Saga i framtiden...jäpp
Återkommer om några veckor med förhoppningsvis
goda nyheter...
Kram på er alla som bryr sig, det är en fantastiskt o
märkvärdigt känsla att känna all denna värme...

1 kommentar:

  1. Hej min vän! Som jag känner det är de flesta rätt överens med mig på jobbet. Med ett undantag och det är representanten från personal som tydligt signalerar att hon vill ha bort mig. Den 19:e ska jag till läkaren för att söka pension för de 75 % jag inte jobbar. Då kommer jag att ha tid att baka mina egna x-bullar (ja, du ville ju att jag skulle identifiera mig...Berätta hur det går. Britt frågade efter Ko-Anna härom dagen och jag tror nog hon menade dig:).

    SvaraRadera