tisdag 25 maj 2010

Månda å kvigsläpp..

En sån där dag då jag är så trött att jag sluddrar..
Men...fick dit sista stolparna med hjälp av Anders..
Valter hade fixat nere vid dammen...
Så kom Marie för att hjälpa till att släppa ut
småbrudarna..jag var redan för trött...
Slog mig ner på åskådarplats med våra goa
gäster, drack kaffe o njöt av skådespelet..
Detta är livskraft...
Goa gäster..


wrooooaaaaam..
här går det undan kan jag lova...


kakmonster..
Jon-Isak gillar kakor mer än kor tror jag..


Ops..
Att lära sig elstängsel tar nåra timmar o har
man för hög fart märker man varken stängsel
eller brädor..kolla lilltjejjen som lurar bakom
planket till vänster...stortjejjen till höger är
jag som berättar att detta inte var så bra o
att hon nog ska gå tillbak igen...


Hallå...
komnurå..vi drar ner till dammen.....
Tycks dessa tre tuffingar säga innan dom drar
vidare mot nya äventyr i sommarhagen..
Korna står kvar i lagårn o råmar (svär) men
dom får vänta lite till innan det är deras tur..
Det måste bli mer mat på åkern innan det är
dags för kosläpp..så är det..men väntar man på
nåt gott...ja det gäller även kor........
Tjao

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är fint med kossor och kakmonster i blogg!
    Ja-a, det tycker jag!

    SvaraRadera