fredag 21 maj 2010

En bra ålder..


Vår Lillkott..helt bedårande..


Årets första
Blomman för dagen på min födelsedag..:)

Tog en tur dagen till ära, fint väder o
trotts detta blev jag prioriterad före
"voranna"...drack kaffe hos sonen..
köpte röda solstolar (min present)
drog till Dallas o yngsta dottern...
(äldsta dottern hade försökt ringa men
jag hade inget ljud på Ifånen..Sorry Niko:/..)

Mammas symfoni
Jäpp den heter så på riktigt..


Felicia berättar..



Borde bli skådis..


Carro spelar..
kolla Valters min..undrar hur det låter.

Oboy
vi tog med oss riktig mjölk...gött !

Rara Lisa

48 på dagen
det är en riktigt bra ålder att vara..
kanske den bästa......jäpp

Havet
Tänker mig framtiden som en seglats på
öppet hav..där jag till stor del ska låta
vinden få bestämma vart jag skall hamna.
Så nu kära kamrater hissar jag seglen o ger
mig av mot nya äventyr i min nya fina framtid
med min fina Gubbe o mina fina barn, ja även ni
mina fina vänner..slå er ner på soldäcket o känn
vinden, doften av hav, solen som värmer...
Just njut av att få leva............hjärtevärme...

1 kommentar:

  1. Jasså jahaja, flickan har fyllt år!
    Jag ber att få sälla mig till gratulanterna. Och du delar med dig av dina bilder och din dikt....oj jäklar. Fint! Finfint!

    Jag känner vinden....tack snälla fina lillstumpa!

    Grattis för igår...eftersom jag skriver detta på lördagskvällen...efter en underbar vandring med min gubbe och min första kärlek (vi var 12) och hans fru....utmed havet, upp och ner på bergen, laxtårta på en solvarm häll med vitt vin i glasen.....

    SvaraRadera