lördag 29 maj 2010

En dag ur spår..

Lörda..Valter jobbar på som vanligt..
jag ska på storkör på Grubbe..
Bilen står i Vännäs sen igår kväll..
Får ingen skjuts förr'n halv tre.....
Kommer till kyrkan vid tre..lyssnar
en stund, kollar in stämningen i
luften..nä detta blev helt fel..om jag
går in för att hitta en plats nu kommer
alla typ 200 människorna där att tystna
o vända blicken mot mig o inte kan jag
min stämma nå bra heller...
blev plötsligt ofantligt trött...går...
Åker till Astrid o får kaffe, funderar ifall
jag ska kolla på föreställningen kl 19.00
men Valter vill jag ska komma hem..
Efter en stund i Astrids fina trädgård
vänder jag på klacken o drar mig hemåt
Vädret är lynigt, himlen vacker.. sol,
blå himmel, Pains gray färgade regnmoln
i en salig blandning...nice

Ensam o underbar..


Spetsmössa..
förstora gärna detta foto..denna blomma
är vacker in i minsta detalj....perfekt.


Som mjuka...


Trädgårdsmästarinnan..


I höst är dessa
små blommor nåt helt annat..

Ett eget hjärta.


Vatten...
Älven är hög..mycke hög..

Fina färger
blandade av Moder Jord...

Där bortom
kröken..i skogen, under molnen bor vi
min Gubbe o jag...våra kor o katter...
Där bortom kröken finns min framtid
ser med spänning fram mot den..
Nu jädrar ska livet bli kul o spännande
igen...börjar med en härlig sommar...
Tjao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar