tisdag 4 maj 2010

helt j-la amazing...

visst ska blommorna blomma..
gräset grönska..häggen dofta.
Öppnar vi våra sinnen, tar oss tid att uppleva detta ?
..nja.. som så ofta rusar vi runt i detta livet
o ser ej det som är oss givet...
Det är helt j-la amazing...snön tinar o sen sker underverk
efter underverk...men vi missar hela skådespelet...
när vi ska inreda hem, köpa skor o gå på gymmet..
Tror jag ska ge Moder Jord en stund idag..o som vanligt
får jag väl långt mycke mer igen...
Så får jag väl fortsätta att oroa mig över framtiden sen...
som den lilla människa jag är...hopplös o ironisk...:)
Att leva som man lär...hmm....
(antar att jag köper ett par skor nästa ggn jag är på stan)

1 kommentar:

  1. Jag suckar igenkännande och tänker att ändå vet vi, vi vet så förbannat väl!

    Jag stannade upp i Kungsan igår och bara njöt...trots att gubben i bilen väntade (otåligt) ett stycke därifrån. Nix, dessa träd kunde jag inte bara gå förbi...dessa blommande körsbärsträd...jag missade inte det skådespelet.

    Och jag tror mig veta Inger, att du stannar upp också.....visst? Visst gör du?

    Kram!

    SvaraRadera