fredag 28 maj 2010

Fredag o regn..

Häggen blommar
Det regnar, bonden knotar...men inte jag..är glad att få
rå om honom en stund mitt i voranna..
Eldar i vedspisen, får veta att Agnetha Fältskog's häck
var ett hett ämne 1974...funderar..vad är hett idag..
Melodifestivalen har dränkt sig själv..vädret funkar
alltid..pengar..mja.. G levde i två år på samma summa
som hon har i månadslön idag på 70-talet..galet va..
Kungabröllopet verkar dra igång diskussioner men
inte mig...suck
Kanske vi är så fullmatade av intryck att inget förvånar
oss längre..inget är särskilt spännande, nytt eller häftigt.
Själv går jag igång på det lilla..blomman som slår ut..
fåglarna i dammen..en ko som tyr sig till mig...
ett lyckligt leende...intima stunder med min älskling...
stjärnorna o månen...glada barn...bilder o musik..
Är jag patetisk...
Jag tycker mig märka att fler o fler tänker som jag..
Fast många kämpar än för att hitta hilights i prylar,
look, yta...yta...måsten..status..kickar...det måste ta på
att leva så idag...misstänker att det kostar mer än det
smakar o då menar jag inte i pengar...
Hett ämne var det ja..för mig verkar det vara livet..
hur leva, vad prioritera, vem är jag, vem vill jag ha nära..
tankens kraft o respekten över allt jag inte vet...
Nu måste jag ge mig..risken är att jag sitter här hela dan
annars o skriver mera dum o klokheter...
Tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar