fredag 26 oktober 2012

Så skämmigt...

Igår smet jag från jobbet redan vid fyra...
Bonden körde balar o fixade som en tok...
vi skulle åka till stan o lyssna på lite Jazz o äta en bit
stressade o trötta slängde vi oss i soffan på Plaza
åt o njöt av musiken
vi hade betalat parkering till 19.40
trodde inte dom skulle spela så länge
så när dom slutade spela tackade vi för oss o rusade till bilen
åkte hemåt trötta, nöjda, matta o mätta
då ringer telefonen...det är Plaza...vi har glömt betala notan
vad att säga...jag skrattade så jag höll på att kissa på mig
så taskigt, så otroligt skämmigt, så skamligt...
för trettio år sen hade jag troligen dött av skam
idag kan jag skratta åt eländet
men man blir rädd...hur snurriga håller vi på att bli
har vi alzheimer bägge två...
vi ska till stan igen idag o fixa ärenden
må vi inte glömma Plaza en gång till...
då är det bara å slänga in hatten...

hoppas ni är mindre förvirrade än vi, det här var lite för mycket
även för en proffsyrhöna som jag.....suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar