onsdag 24 oktober 2012

Höst o sol...

 
trädgården nu
 
 
 
Håller takten rätt bra...
runt mig rusar Bonden, det är blött o lerigt
jag tackar min gud att han inte tröskar mer
 
försöker att inte ryckas med av allt som händer
på går'n med fixande o byggande just nu
håller mig på gångbanan brevid hans autobahn, beskådar på
lätt avstånd, medan jag funderar på mina egna "måsten"...
 
ligger som vanligt efter...men det får ordna sig
mår rätt gott, det vill jag fortsätta göra
 
nu ska jag kolla vad dagen har för intressanta
överraskningar till mig när jag står där i köket
o fördelar Bula i fryspåsar...
kanske en Älg på åkern eller ett trevligt telefonsamtal..
 
brukar bli många skratt när gubbarna kommer in
leriga o frusna för att äta o ta en kopp kaffe
ogillar leran men gillar gubbarna...
 
när det gäller Bula...jag vill veta vem jag äter
att hon haft det bra, ätit bra, levt gott, ett bra koliv.
det ger gott kött med nyttiga fetter som är bra föda
för ett människoliv...
 
den dag vi inte har egna djur blir jag nog vegetarian
 
Jäpp
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar