måndag 29 oktober 2012

helt kolungt


var det idag när klövvårdaren var här för att ge dom
hårt arbetande damerna pedikyr...


på bild har vi gamla Mazcara
får för mig att hon inte tycker det är värdigt
för en ko att hänga i luften o bli fotad...
hon har spanat in mig med -du är på minusblicken..

Stellan var behjälplig som kopojke o som 
vanligt går allt helt lugnt o fint.
kloka kossor o koola kopojkar...

Damerna fick godkända fötter o gubbarna
fick fika...ja en liten Gumma var med o en 
grävmaskinist o den sedvanlige snickaren som 
återkommer men jämna mellanrum.

själv satt jag vid sidan om ifall nåt smittsamt från igår
skulle finnas kvar...är lätt darrig i knäna ännu...

ute snöar det o som vanligt är jag inte alls färdig med uteplocket
men vad att göra annat än rycka på axlarna åt eländet.

i morgon en ny dag
den satsar jag på...

Gokväll !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar