onsdag 31 augusti 2011

men bilden är bra !



första tanken  - oro
oroa sig tar mycket kraft o är till liten nytta
alltså, jag slutar oroa mig...
tyvärr så lyckas jag inte så bra...istället för att släppa
taget o låta allt ha sin gång så distanserar jag mig till
dom, det, som gör mig orolig...
vilket gör att jag inte vet vad som händer, har hänt,
vad dom gör, känner, har känt, så när jag närmar mig
igen är jag ännu oroligare för hur det är, går...
plus att jag ställt mig utanför...av egen kraft..
ja jag vet....
så nu är jag oroligare än nånsin o sorgsen, ja sorgsen


andra tanken - var är Svalorna
har dom flyttat redan o jag har missat det
måste kolla när dom drog ifjol


tredje tanken - val
jag har gjort bra val...sämre val...dåliga val...
livsfarliga val...val som visat sig vara livsavgörande,
o det långt, långt senare
var mina val tur o otur...
väl medvetna, gjorda med eftertanke o insikt...
eller är det mitt öde som styr mig...
antagligen allt o mer därtill som jag inte har en
blekaste aning om...lika bra så antar jag
(ja, jag är inne i en "valperiod" nu ser ni )

fjärde tanken - klimakteriet
har haft en del märkliga fysiska upplevelser på sista tiden...
typ "klimakteriekärring" typ...
härom dan dök ett faktum upp...49 år...snart 50...
paff...jag skojar inte...är helt paff
men visst är det så, nu går jag in i sista Qvinnliga fasen
i mitt liv...som verkat så långt bort...
det är verkligen inte lätt att fatta...
flickan i mig har inte villigt accepterat kvinnan i mig
undrar hur dom ska klara av att välkomna tanten
ja faktum är att om jag inte går o dör...
så är jag Gumma inom kort

detta leder då uppenbart till

femte tanken - tid
det går fort...fort som fasiken...eller...
i Fredas var jag sen...väntade på tvättmaskinen
en minut kvar...tittade på den röda digitala ettan
på displayens svarta bakgrund...en minut lika med en evighet
tänker att Moder Jord o hennes hemliga vänner har humor...
skojjar med oss, driver med oss...
ger oss extra tid...drar bort lite...gasar lite...bromsar
så vi inte ska bli så kaxiga, vi människor...
men vi människobarn fattar inte så bra alltid...
Moder Jord skakar på sitt huvud o ler åt oss...
lite sorgset o övergivet
men med mycken värme o kärlek


dagens bild


Hägring

nu åter in i verkligheten...
känns segt idag
vill bara skriva o måla
därav dagens filosofiska fylla antar jag

So long...


1 kommentar:

  1. Valtider och filosofisk fylla!
    Nu fick jag nåt att fundera över igen....
    Välkomna gumman i dig - det är en bra tid, jag vet!

    Vilket jäkla bra uttryck - Filosofisk fylla (jag snor det va dig, ety jag känner att jag också kan fastna med sån't barhäng)

    En fantastisk bil och du....sicken jädra kantarell häromdagen, shit!

    SvaraRadera