fredag 26 augusti 2011

Idag tror jag att jag måste be mig om hjälp...


Det gungar hit, det gungar dit...
ibland så går det upp, ibland så går det ner...
så går det ofta runt en liten stund, sen kan det gå bakåt,
men ofta blir det stopp.

Ser framför mig ett litet barn som vill lära sig simma...
lyckligt koncentrerad så länge Vuxen håller taget
men när Vuxen släpper, blir blicken rädd, sprattlande armar o ben
blicken skräckslagen o så skriket...

det är ju ett problem det här att släppa taget
flyta med, se vad som händer...
skippa oron o ge fan i att sprattla o yla...
det tar bara kraft från nuet...

kommer konsten att få nån plats i mitt liv..
kommer jag att våga ta plats...
vem är jag idag...ännu en sån som väljer det säkra kortet...

nu om nånsin behöver jag min magkänsla...
den har varit borta i många år men visat sig
ganska ofta här på sista tiden...

Må Jag vara med Mig nu i denna stund av förändring.
Må Jag flyta som en kork.
Må Jag lita på Mig o stå för Mig själv.
Må Mitt Hjärta o Mina Tankar visa omsorg om Mig.

en liten bön till mig avslutar dagens fundering
Adjö





1 kommentar: