tisdag 5 april 2011

Mo i Rana

sist ville sig inte grafiken...om den jävlas nu med får

det va så jag orkar inte grejja med den...sorry

.

Det är en rätt rörig värld här o nu för mig...vilket

innebär att det inte blir nån ordning i bloggandet bl,a

jag ligger helt enkelt efter i tid men mina små storyssar.

Sen verkar blogspot ha fått nån error...vi får se hur det

går idag...o idag handlar det om helgen som va..


I Fredas morse samlades ett gäng ur Johanneskören

plus lite annat folk för att åka på körträff i Mo i rana

Det sjöngs o spelades på bussen typ hela vägen dit

o även hem...ur en icke sinande reportuar...



Vår buss...vi har egna busschaufförer...lyx

.


Så här såg vi ut...

En av sex körer var vi...som sjöng 4-5 låtar var

i två timmar varade uppträdandet..

då hade vi även uppträtt på öppen scen tidigare

under dan i alla möjliga konstellationer..

På kvällen var det midda med dans...å dansade

gjorde jag...så jäddrans kul...till o med hambo..

det var nog tjugo år sen sist...

Som vanligt får jag sota mitt brott..som vanligt

var det värt det...tjossan

.

Havemannen

Innan vi skulle åka hem på Sönda morron ville

jag se Havemannen...då körde dom helt enkelt hela

bussen med kör o allt ner till fjorden o jag fick

springa ut o fota den häftiga statyn där uti havet...

Tackar ödmjukast !!!

.


På hemvägen lyste solen o Moder Jord slog oss

med häpnad o förundran...

Folk sjöng o spelade...sju timmar blev en kvart...

.


En härlig tripp med vår rara kör...nya möten med

goa, humoristiska Norrmän o kvinnor...

Det är härligt att leva nu trotts fullfart o förvirring.

Ska försöka dra i handbromsen o hålla fartbegränsningen

(min egen) från o med nu innan jag åker på nå böter...

Typ migrän eller nån annan straffåtgärd som min kropp

brukar ge mig om jag syndar...

Ha de !

1 kommentar:

  1. Ja-a Inger, blogspot har fått stora knäppen...

    Men hallå, den statyn du...oj oj oj. Nu fick jag nåt nytt att googla på - igen!

    SvaraRadera