tisdag 19 april 2011

Tillbaka till nu...

när jag börjar hitta på för mycke
tappar jag mig stycke för stycke

farligt, farligt...men kul också...det är det
här med balansen. Lagom, ja lagom.
När jag inte hinner med mina stunder i nuet just nu.
Lurar jag mig själv att börja oroa mig för framtiden
o sorgerna från förr tillåts dyka upp till ytan.
Men när jag får min stund just nu...
kommer mitt hjärta o sunda förnuft att påminna
mig om att jag intet kan styra min framtid o inte
förändra det som varit...det är sanningen.
Det är nu i denna stund som det verkliga är, så
låt mig vara i det...dofterna, vårljuden, min kropp,
maten, vännerna, musiken, diskmaskinen, solvarm
stortå, min andning, just prixis nu...
Jag vet ju faktiskt att när jag kan hålla mig till nuet
så mår jag bäst, dom friska tankarna poppar upp.
Rösten bär o jag blir en bättre människa
både för mig själv o ni andra...
så nu ska jag hålla nere takten ett bra tag framöver.
o vara med mig själv väldigt mycke...
bara just nu o nu o nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar