onsdag 27 april 2011

Nu går livet i min takt o jag njuter.

men borde jag det.....
Jag har fått lära mig att vara duktig.
Inte slösa bort nån tid.
Arbeta för morrondan.
Vara effektiv, mm.

Jag ser på TV att jag blir lycklig av att äga saker, många saker.
Vacker om jag använder produkter i burkar o tuber.
Inte bara på TV föresten utan överallt i tidningar, reklam
o på pelare överallt i stan.

Att vara rik är en absolut nödvändighet för lycka förstår jag.
Alltså på pengar...inte vänner o familj eller nåt annat trivialt.
Och vacker ska man vara..det är viktigt o ung...

Hur ska det gå för mig... är jag dömd till evig olycka...
Jag är inte ung...inte vacker...inte rik...är inte frisk nog
att vara duktig, effektiv o tycker att nuet är
viktigare än morrondan.

Detta går käpprätt åt pipan...

Fast jag är så naiv att jag skiter i det o mår gott här med mr.V
o våra kor o katter...faktum är att jag är sååååå lycklig.

Må ni alla ha det gott !

1 kommentar:

  1. Men Inger då...att du ba törs va lyrrig när du inte är rik och allt var det var. Du är modig du!
    Lyckliga modiga du!

    SvaraRadera