tisdag 26 april 2011

Nu blire bråttom..

åen helt makalöst varm o skön påsk
så vaknade Grodorna så klart o jag som inte städat
dammen....kris...
Ifjol var det likadant men då hann dom lägga sina
ägg så att städa nån damm kunde jag glömma o sen
kommer alla andra småkryp o typer o dom vill inte
heller att man ska greja runt dom...suck
Så jag tokrensade bort värsta vassen o dödalöv...
Lite fräschare än förra året blire ivafall så kom an nu
små Grodisar...nu äre bara o sjunga o göra nya Grodor...



vakande Sötnäbb


Jo det var våren som kom
å med den knopp o blom...

Kom på att mina gamla kompisar från ungdomen
borde fylla 50 i år...o Larsson den här helgen.
Tog luren o ringde för att gratta...men tji fick jag han
fyllde 51..det var dom andra tre som jubilerar i år...
Men det struntar jag i för det var så mysigt att höra
Larssons stämma o prata en stund...alla verkar må bra
det värmer mig...snacka om mysiga vänner att få växa upp med.
Tack för att jag fick vara med er...

Idag är det svalare ute o efter jobbet igår var
det tungt att ta sig upp i morse...men nu sitter
jag här o som sagt det kommer nya dagar..
dom satsar jag på.
Tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar