fredag 28 januari 2011

Symfoniorkestern, Gamba o Gringolts...

Gårdagens konsert var en ny upplevelse för mig.
Första halvan...Benjamin Britten o Alban Berg...
För en glad amatör som jag, inte helt lättsmält...
Men spännande som tusan...jag var som manglad
till pausen...helt slut...
Så med ett glas vin under västen gav jag mig in i
musikens värld igen efter pausen...stärkt o modig.
Men då kom lugnet...
Vi blev bjudna på William Walton o Mendelssohn...
som sammet för själen...som musik ibland molnen...
Ja inte bröllopsmarschen i slutet men den behövdes
för att vi skulle vakna till o he oss hem...


Gringolts o Gamba rockar fett...:)




Denne fantastiska man...Rumon Gamba...
Ha en härlig helg nu kära ni !

1 kommentar:

  1. ...jamenvissthörru, gu va livet vore enahanda trist utan musik. Vilken musik det än vara må!

    Och du, vilket chramtroll den däringa Rumon!

    SvaraRadera