måndag 3 januari 2011

Fundering...

Jag är så himla nyfiken vem jag är...egentligen..
Under årens lopp har jag fått så många sidor...
men vem var jag från början...
Fantiserar att varje människa föds som ett hus...
En funkislåda, slott, iglo, hydda, västerbottenskåk,
grotta, båthus, egnahem, bönhus, borg, stall, tält,
rundloge, herrgård, stuga, kojja...ni förstår...
Men sen byggs det till hela tiden o till slut vet man
inte riktigt vad som var grunden till detta röriga bygge.
Jag skulle vilja att jag hade mod, kraft o tid att upptäcka
det kråkslott som blivit jag o önskar så innerligt att finna
det första rummet...full av förväntan, nyfikenhet o oro...
Det som oroar mig är risken att gå vilse...jag är rätt rörig.
Antar att det är en risk man får ta o jag har kompass i mobilen...
Så snälla önska mig lycka till det kan behövas...



Gaveln på vårt pepparkakshus...
Tillverkat av elever på Konstskolan..


Interiör...stackars älgen har tappat ett horn...
men det har kommit gäster i marsipan...
Gäster tillverkade av Poa, Stella o Tuva...

Tänk om jag i grunden är ett pepparkakshus...
det vore nice...kryddig. söt. krispig men enkelt...

Byebye...

2 kommentarer:

  1. Frågar du mig skulle jag säga "galleria"...allt inbom samma väggar men ändå lite åtskilt. Där ryms det mesta som vi behöver(och för den skull - inte behöver). Det finns nåt för kroppen, själen, hälsan.... man bygger ut, om, till och ändrar allt efter behov (och för den skull - inte behov).

    Fan va smart jag är!....såklart är vi alla våra olika gallerior....eller är det för modernt och banalt? Kenske en marknad, med olika stånd...utomhus med sol, ljus och luft...

    Äsch...nu ska jag grina lite till...min grabb ringde just och lät glad , för första gången på väääääldigt länge. Skrivit på för arbete! Börjar ikväll klockan 22...på ett välkänt läkemedelsföretag. Gud hör bön.....eller vem det nu är som lyssnat på mig!

    Tja!

    (0drdkontroll - gulchi, hihihi...det skulle man kanske kalla sig?!)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker direkt på filosofen John Locke! Han menade att alla föds som en tom tavla (Tabula rasa) typ ett oskrivet blad och detta blad fylls på under livets gång med erfarenheter, egenskaper, misslyckanden osv. Sedan kan man se hur tavlan fyllts på, mer och mer för att vid livets slut vara helt fullt. Ganska kul tanke tänker jag. Men du har rätt i din undran om vem man egentligen är?

    Jag skulle beskirva dig som en omtänksam, jordnära, rolig tänkare som ibland kanske tänker för mycket. Men jag älskar dig precis som du är!!! Kram

    SvaraRadera