måndag 29 november 2010

Lysande ljuskonst o jävla pyntande...

Vad händer...trodde det var renoveringen som fått
mig så trött på inredningspyssel o påt...
Skapa rum är ju kul o att pynta...speciellt julpynta.
Men icke...lusten vill inte infinna sig...snarare ångest.
Känner mig som en liten unge som inte vill va me...
Vill sätta mig på golvet o tjura...vill inte städa, vill inte
pynta, vill inte slå in paket, vill inte lägga in sill....
Vill inte..........
Jag kanske har börjat bli en kärringmotströmmen typ...
Jag kanske bara håller på att bli en egenyttig gammal tant.
Men visst är det fan så märkligt att sånt man älskade att
göra kan börja te sig skittrisst.

Jajja... i Fredas fick jag lite "Ingertid" o bestämde mig för
att åka ner på stan o fota all ljuskonst som finns på stan
att gotta sig i nu...
Det blev inte riktigt som jag tänkt eftersom det var svinkallt
o snöstorm...men nåra bilder blev det o ordentligt onda händer.
Som tur var var vi bjudna på fest...så värmen återkom snabbt.
Jo just det o festen var exakt fyra våningar över den lägenhet
som jag flyttade från för nitton år sen...nitton år...
självklart började tankarna vandra över vad som hänt om jag
bott kvar...ja jag vet att det är slöseri med energi...men ändå...

Min favorit är K.R's möte mellan dag o natt...helhäftig...
Så den får lite extra plats....













Som avslutning presenterar jag "Granan" som
står o ståtar på Järnvägstorget...tjusig är hon.

5 kommentarer:

  1. Läckert!
    Stan...det är Ume va?

    Gillar de två blå figurerna!!!

    SvaraRadera
  2. ....läser igen....*ler*... "jävla pyntande"...*suckar och ler*

    SvaraRadera
  3. Är det lägenheten centralt i Ume? Där har ju jag varit och haft kul.......:)

    SvaraRadera
  4. Vänta på mig mamma så kommer jag och fixar jul med dig! Har sjuk svenskjul a la Holmsjö -saknad och har inte alls något emot att göra't. Bara det finns glögg och vin så är jag nöjdast i världen! Saknar dig, pusspusspuss! <3

    SvaraRadera
  5. ...ååååå! Vilken go Flisa du har!

    SvaraRadera