tisdag 9 november 2010

lite mer...

vitt...lite mer gnistrande än i går.
Vintern gör sitt intåg...kall men ack så skön.
Ifjol kurade vi i gamla Anstun för stora
husets kök var under renovering...
ja i år ska vi pröva vintern i vårt nya kök.
Det är stort...36 kvm..så det kan kännas
rätt svalt men vespisen hålls brinnande
inget slår den mjuka värmen...
.
Dagensfönster med vackra frostrosor är
nog inget ett modernt kök kan bjuda på...
Får fånga annat i dom nya gluggarna...
Om inte annat är julen i antågande..
alltför snabbt enligt min mening...
Jag tycker allt ska ha SIN tid..nu har allt ALL tid.
Det stressar mig o tar bort lusten att fira
högtider...jag kommer i otakt med den jord
jag lever på...med...
Men jag stretar emot...håller ner tempot...
vill hinna tänka...måste leva i bluestempo...
Önskar vi vore fler...kanske nån vill haka på
vi skulle kunna bli en trend...Helt inne...:)
.
Idag ska jag sjunga...det är bra att sjunga
o gunga smärtan i bröstet...det lättar.
Önskar alla en mysig o givande Tisdag!!!
Kram

2 kommentarer:

  1. "Idag ska jag sjunga...det är bra att sjunga
    o gunga smärtan i bröstet...det lättar".

    Men jag då, som bara kan en melodi...och knappt det. Hur sjuttsingen gör man då då?
    Jag vet, jag trallar ändå...men inte idag, idag är jag en tjurig kärring. Det känns rätt så bra de me ibland.

    Idag tvårsdagen av förlusten av en av mina allra bästa Vänner. Tänker på dig/er som nyss mist en Vän.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. ...förresten, jag skulle vilja att du ändrade alternativet interesting till fint! Det är så ofta jag bara skulle vilja säga så: fint!

    SvaraRadera