måndag 15 november 2010

Ta bort mig...

ibland vill jag bara försvinna...
det är en tid nu som är tung...
så börjar min hjärna lägga av...
Det är obehagligt..jag kan inte
lita på mig själv...
Saker försvinner ur mitt minne
spårlöst..viktiga saker...
Förra veckan glömde jag en sak..
som igår resulterade i att Valter
o en bekant.. T.. hamnade i en
genant situation...
Jag är så skamsen o lessen...
Hur ska andra förstå min trötta hjärna...
Hur ska jag förklara..min hjärna
plockar bort saker när den blir trött..
tyvärr även viktiga saker...
Hur ser andra på en människa som
inte går att lita på...för att hon kan
glömma viktiga saker...viktiga...
När jag var sjuk...hände såna här saker
då o då...saker bara försvan ur mitt
minne...tex barn som skulle skjutsas
ja vad som helst...om nåt extra hände
försvan det jag skulle komma ihåg
därnäst...fruktansvärt obehagligt...
Jag kunde inte lita på mig själv...
Nu har jag funkat så bra så länge
så den här händelsen var verkligen
ett bakslag...jag blir rädd...
O trött...trött på mig...
längtar efter M...skulle velat prata med
henne nu...hon förstod allt...saknar,saknar.
Hoppas ni..kära ni är i ett bättre skick än
jag just nu...ska försöka ta mig tillbak på
banan snart...o se till att livet blir lagom
rörigt för min protesterande hjärna...
Det enda att göra nu då är att vila...vila.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar