söndag 14 november 2010

Sönda o tyst

Det är skönt att sitta i ensam i tystnaden
o tänka o skriva...faktum är att detta hus
är knäpptyst..hör bara mig själv..vilket
kan vara nog så skrämmande...hehe...
Detta är en ganska ny vana...o jag är lite
sur på mig själv att jag inte varit egennyttig
o gjort på detta vis långt tidigare...
Jag var väl feg...folk kanske inte skulle ha
gillat mig om jag inte funnits konstant
tillgänglig...eller kanske lite lat...eller så
visste jag helt enkelt inte att man kan
göra så här...ta sig tid att skriva en stund.
Det här med att "ta sig tid" är så klara ord,
Det är verkligen så..ska jag få egen tid...
ja då måste jag själv se till att ta den...ingen
annan kommer någonsin att ge mig den...
Okej..det skulle vara Valter då...
-men nu tror jag du ska gå o ta ett bad Gumman...
så kan han säga...min Gubbe...
Nä nu har jag fått nog av mig själv...ska gå
ut i lagårn o krama Gubben min tror jag.
Ha en go Söndag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar