lördag 13 november 2010

Sång

Gårdagen var verkligen överkurs...
Dagen startade lugnt med kamerafix på
Konstskolan...överlämnande av kohår till Nic...
som blev helglad...han är go han.
Jag kan inte beskriva eftermiddan...
den var för olustig...
Men till kvällen hade jag samlat ihop mig så
pass att vi kunde bju på lite underhållning...
Men det är rätt grått här...sorg o saknad, kära M...
Idag är det begravning...bara familjen ska vara
med...det känns märkligt...
Skrev en dikt...ville den skulle bli glad av minnen...
men det gick inte...dom orden finns inte ännu...
Men dom kommer nog...så småningom.
Idag ska kören ha extra träning inför jul...
är dötrött men ska fara ändå, för som sagt
sången läker...
Resten av helgen blir bara vila...
Ha en go helg kära ni...

2 kommentarer:

  1. ....funderar vidare på det där med begravning. Svårt och fint att få vara med, svårt att göra det fint när man inte kan delta.

    Å Inger, dina ord och tankar sätter en jäkla sprätt på mina små tänkarceller. Jag får liksom perspektiv på både det ena och det andra.

    Tack Inger!
    Gör dig en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Gunilla...jag säger igen...jag tror vi startar tankarna på varandra...Nu blir här lugn..tror jag ska gå till lagårn o krama kosser en stund..Ha nu en go helg själv sköna böna!

    SvaraRadera