tisdag 25 september 2012

Tur Bonden har koll..

I går sa Bonden plötsligt...
-men hörru..jag får skippa mötet om älg ikväll...
vi har ju 8-års dag..

jag kokade en soppa på grönt ifrån gården o vi drack lite bubbel..
vi mindes hur det var...första kvällen, tiden sedan...men vi har inte
riktigt samma minnen...fniss...
ja, först var jag ju rätt tveksam nåt tag...ja det är inte lätt
med förhållanden på äldre dar........heller...

Att det sen gått åtta år, jag fattar inte vart tiden tagit vägen...
men nu sitter vi här i Tokskogen som om vi aldrig gjort annat
Ibland är vi lite gramse på varandra..men för det mesta mår
vi väldans gott i varandras sällskap o njuter av livet...

O vi har skitkul ilag, det gör ju inte saken sämre...
Gud va vi flabbat oss krampmagade många gånger...

-Ja du min Bonde...antar att du får dras med mig...
å jag med dig...
-det är Gott att ha dig Kära Vän !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar