tisdag 4 september 2012

Idag lyser Solen...

 
5 millimeter...besökare från svampskogen
placerad på en paprika för att förevigas
 
Jag är väl rätt lik den där Snigeln
kryper in i mitt skal när det blir för jobbigt
men rätt otålig...så kanske jag har för bråttom iväg igen
 
-**-
 
Folk är så olika, tänker så olika, agerar så olika...
jag förstår att jag inte kan förstå andras beteende
jag förstår inte alltid mitt eget
men ibland blir jag sååå förbannad på nån idiot
som inte kan köra bil, är långsam i ICA-kön, mm
eller Valter när han inte tänker som jag...
gud så trött man blir av att vara arg...o så trist det är
o inte slutar folk göra misstag i trafiken...o inte slutar alla
segisar att handla på ICA...o Valter, ja han är ju Valter
o inte kan jag ändra på honom...
 
bara att inse läget...
jag kan inte förändra andra...men jag kan strunta i att irritera mig
på andra...o jag kan köra mitt race, så får Valter köra sitt...
( det här kommer att funka till nästa gång jag är trött o stressad i ICA-kön )
 
För övrigt skiner Solen o jag är i det tillstånd
när jag tror att allt kommer att bli bra...så bra!
 
Tjao
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar