måndag 14 februari 2011

Vare alla hjärtans dag eller...

många smärtsammas dag...
Gick ut i morse i kylan för att fota ett varmt hjärta
i den kalla snön...
En bild om en dag som blivit poppis...
Vi ska uppvakta våra nära o kära med blommor,
godishjärtan o små presenter...
Handeln ler o vrider sina händer över ökade intäkter.
Dom redan älskade o populära får ännu en bekräftelse...
Men många, alltför många är än ensammare o än mer
oälskade denna dag...
På skolgårdarna runtom vårt avlånga land går nog
rätt många ledsna småhjärtan o funderar varför
dom inte duger...
Men det gäller nog många vuxna med, ensamma i
ensamheten, kanske ännu värre för dom som är
ensamma i tvåsamheten...som inte har en man eller
hustru som ids ägna dom en blomma...
inte ens på alla hjärtans dag...

Min bild...

Men då...hehehe...

kom Lovisa in i min sökare...

satte sig ner o..ja..klämde en kabel...
Snacka om pricken över i...
Till o med katten tycker att denna dagen är skit...:)

.
själva har vi alla hjärtans dag alla dagar här ute
i Tokskogen...så kärlek till er alla !

4 kommentarer:

  1. jag håller med dej om detta att känslor ska bli kommersiellt.jag älskar alla dom jag älskar varje dag.Så älsk på dej

    SvaraRadera
  2. jag håller med om att det alltid ska göras pengar på känslor. Jag älskar alla dom jag älskar varje dag,älsk på dej

    Britt-Inger

    SvaraRadera
  3. Älsk på dig själv Bittan...!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. En klok reflexion som ger lite exra djup åt mina egna funderingar. Jag kör nog Alla hjärtans dag även idag, tisdag. Kram, min vän, det är ett nöje att känna dig! Även dagar då vaniljkrämen ur krämbullen sölar ner kaffebordet;-).

    SvaraRadera