söndag 20 februari 2011

En bitande Rockarvind...


Sönda i Tokskogen...
Saknar mina barn...o barnbarnet..jo..
.
Tvättmaskinen sjunger..
bonden blir längre i lagår'n för att ta hand
om en ny kalv...nice med nya kalvar...
Gårdagen var smärtsam men ganska
bra ändå...åkte till stan å lyssna på musik
samt köpte en gigantisk resväska...
Svindyr Samsonite...
fast låset var trasigt o blixtlåset saknade
flärp...illa..illa...
.
Idag blir det barnkalas, Stella o Tuva ska
grattas...gott med tårta till bonusmoster...
Så har jag varit duktig o tatt en skidtur på
morgonkvisten i det varma vädret...
Hedd mä uti andörje...som vi säger i Renberg's..
Varma vädret..trodde jag ja...
Okej -10 låter nice...men när det snöar
diagonalt blir det vassa vindar...
Det blev en kort men jädrigt intensiv tur...
Antar att blåsten idag är vad Monica T...
kallade en " bitande Rockarvind"...just...
Nu ska jag ta itu med min tvätt igen o sen
klippa Ken innan vi drar på kalas..
Ha en trivsam Söndag kära ni !

2 kommentarer:

  1. Skönt med en liten mildare grad!
    Hoppas eran kalassöndag sitter som den ska.

    Kram!
    P

    SvaraRadera
  2. Det bidde inget kalas...sjuka barn...
    Men du jag ska försöka få hem barna helgen om fjorton dar då Niko har Aimee..kanske du ska hem då med o kan få din födelsedagspresent som ligger här o väntar.

    SvaraRadera