onsdag 16 februari 2011

Om skor, finaste vänner mm...

Idag vet jag inte riktigt hur jag ska börja, är lite
vilse...ni ser, när jag lagat spolningen på toan..
satt igång en tvättmaskin..plockat av diskbänken..
eldat i vedspisen nu på morron o skulle sätta mig
ner med kaffe o dator vi 10 tiden...
inser jag att klockan bara är 9...märkligt,men helt okej.
Okej okej...ja jag börjar väl med skorna...
Ni ser mina döttrar är båda helt galna i skor...
helst skor som ser ut att passa bättre som isdubbar till
långfärdsskrinnare än nåt man stoppar fötterna i...
Själv har jag aldrig gillat skor...mina fötter är skapta för
att barfota med spretande tår stadigt hålla min kropp
upprätt i alla väder...tyvärr funkar det inte här i trakten
för största delen av året är det så kallt att barfotatår
snabbt skulle frysa bort i kylan.
Men sista åren som "värkkärring" har jag upptäkt vikten
av "bra" skor...sköna skor har räddat mig många gånger..
Nu är det så att bra skor är lika med dyra skor...
Så en mindre bemedlad kvinna som jag får spara en slant
för att sen försöka fynda på rea...
Vilket jag gjorde igår, ett par dyngsköna vinterskor o sen
dessa typ jodpurs...cerisa...fula eller snygga..det är frågan...
Fast sköna är dom säger mina fötter o skuttar till...



Cerisa dojjer...
.
Gårdagen hade mycke att bjuda på...
Af o Fk mötet gick bra...men ångesten inför dessa
verkar aldrig minska...
Bonden har ryggskott så jag hjälpte honom lite
i lagår'n...för att vi skulle hinna med kören.
O som en helt gofin avslutning på dan fick jag en
present...en målning av Anna o Anders som Anders
målat...en favorit som jag brukat skojja om att
"trollkonan" på bilden är jag...
Jag börjar tro att all världens bästa människor nu
för tiden hamnat i min närhet...
.
Idag är jag trött o värkig...men på ett riktigt gott
humör...ska prepa kläder inför nästa veckas resa
till Irland o lite annat...
Verkar som tiden är inne för att ta igen dom år
som gått förlorade...jäpp
Huka er gubbar o gummor för här kommer Olsson !!!

4 kommentarer:

  1. Dina fötter i cerisa dojjor på Irland - det blir finemang du Inger!
    Jäkla läckert!

    ....och det där med vattnet.....det är stort...egentligen. Inte så längesedan var vi några som pratade om det. Det jag dricker kanske Elvis badat i....typ ;-)

    SvaraRadera
  2. Exakt Gunilla...plötsligt är alla o allt samma...häftigt

    SvaraRadera
  3. ...ja det är faktiskt lite stort!!!

    SvaraRadera