lördag 12 februari 2011

Berlin

Fick en fantastisk chans att åka till Berlin på
konstresa...hotellet var ok o låg på Anhalter Str...
Tempot var högt, så jag fick skippa en del saker
för att palla med o kvällsnöjjena får jag ta nästa
gång...nu behövdes hela sovnätter...
En fantastisk upplevelse...log som ett barn på
julafton mest hela tiden antar jag...
Men det har tagit en hel vecka att återhämta sig
ja..jädrar va slut jag var när jag kom hem...


Bra förbindelser...



Gemälde Galleri 1300-1800 tal



Berliner philarmonikernas byggnad i bakgrunden..


Sarkis o hans förlamande vackra filmer...
in the beginning, the cry...
.

Tyvärr han jag inte hitta all gatukonst jag hade
tänkt se....


Gott öl på Rocco...Hackescher Mrkt


Snacka om trötta ögon
målad av Karl Stauffer-Bern 1857-91


Berliner Philharmoniker...Woha !!!


Museum Berggruen...
kanske veckans höjdare..


Giacometti 1901-66
Blev tvärkär bara...:)


Käthe Kollwitz...
Bröd...
Såg även skulpturen med den döde sonen...
Det var tungt...
.

Veckans dyraste käk...på KaDeWe...Nice


Det här är en typisk vy...byggkranar...
är mäkta imponerad hur staden byggts upp
ja byggs upp o renoveras fortfarande...
En fantastisk stad...en människovänlig stad
med härliga människor...men också en stor
tyngd o sorg som fick mig att gråta...
Så jag har skrattat o gråtit...så jag har varit
människa med människor, levande o själar
denna vecka...
Hoppas få återvända snart tillsammans med
min Valter o dela det som som inte kan förklaras
utom måste upplevas... med honom...
Kram

4 kommentarer:

  1. Åh vad häftigt du har haft det! Har själv aldrig varit i Berlin men det skulle vara kul att åka dit!

    SvaraRadera
  2. Till och med lilla jag har varit i Berlin! Och, har man varit där en gång - då vill man tillbaks! En fantastisk stad!

    Målningen Inger...oj oj oj!
    Tack för berlinbilderna

    SvaraRadera
  3. Gunilla...jag skulle tro att du rest branno mytche mer än mig...:)

    SvaraRadera