torsdag 17 februari 2011

Känner av krokodilen i mig..

Den märkliga vinter vi har nu påverkar
båd människor o djur...
Det är svårt när ena veckan är nice
med en -5 grader o nästa har -25 som
inte på någevis känns trevligt...
Idag är det grått ute o det snöar..
skulle gissa på just -5 när jag spanar
ut genom köksfönstret..
Men icke drygt -20 är det..
Så denna snö...nu blir det ännu tuffare
för våra nabo's i skogen...
Grannen matar rådjuren det känns tryggt
men det är så många fler därute som inte
är så lätta hjälpa........
Men detta är vår jord...ett evigt kretslopp
som innebär att allt dör men kommer åter
kanske i en ny skepnad...
Det är häftigt att tänka sig att i min kropp
finns spår av allt här på vår jord...
Jag består av en gnutta dinosaurie, korkek,
Marilyn Monroe, Hitler (tyvärr), krokodil,
bambu, guld, bläckfisk..mm..mm..mm
ja allt på denna jord har spår i mig efter
miljontals år av cirkulation...
Vet ni om att vattenmängden på vår jord är
konstant...den bara byter element...
Ja att det sen emigrerar hela tiden är
ju inget nytt...det kanske är Kinavatten i
kran idag...Tjingtjong...
(som för övrigt betyder purjolök...eller..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar