söndag 13 februari 2011

Inget för känsliga personer.

Det var i Torsdas morse...20 minus ute...sol...
stod o väntade på kaffevattnet.
Just utanför fönstret satt denna lilla pippi..
Såg en missfärgning på kinden...vad var detta...
Kameran fick jobba en stund...sen satte jag mig
ner...kände mig illamående av vad jag sett...
Naturen är fantastisk men också grym...


Ser ni nöten mellan klorna...



antar att den lilla åt på ren instinkt...


Så illa var det...


Så illa...det lilla huvut borde vara djupfryst utan
skyddande hud o fjädrar...





Så tappade den nöten o försökte flyga...
men...
Vi tror att det är vår lilla rovfågel som bor
nervid stora dammen som varit på den här
stackar'n...
Det är inte lätt för nåt djur att hitta mat nu...
Mycke snö o kallt...
Önskar jag kunde göra mer för dom...
För dom alla...

2 kommentarer:

  1. Malin min privata fågelbok...gissar att det är en Sparvhök som försökt få sig en frukost...
    O jag tror vi såg den idag när vi var ute på skidorna...

    SvaraRadera
  2. Näää, stackar'n, stackars liten!

    SvaraRadera