torsdag 29 april 2010

sjukt tröttsamt...

Inte i min vildaste fantasi hade jag
kunnat föreställa mig att jag skulle
bli såhär...har jag sagt själv o hört
andra totaltrötta människor säga...
när dom insett att kropp o hjärna
säger ifrån till slut...
Utmattningdeppression..vafan..
Antar att det är för att man inte
kan föreställa sig..människor inte
är försiktigare med sin ork...
Ett benbrott kan alla tänka sig in i..
men att hjärnan lägger av o att
kroppen bara vägrar, går bara inte
att förstå...
Det drabbar bara andra, inte mig
jag är inte den sorten...
Det är med sorg jag ser hur folk
runt ikring mig går rakt in i fällan.
En bra sak dock är att vården kan
mer nu o fångar folk i ett tidigare
stadium..då hinner skadorna inte
bli alltför stora...ta i trä.......

Som sagt...sova är heligt...
middagslur..

Man kan vara tröttåless..tröttåglad..
litematt..utmattad....kvällstrött..
tröttmenöjd..övertrött..jättetrött..
tröttsam..vårtrött..morrontrött..
måndastrött..trötteftermaten...
En liten samling av friska tröttheter
efter allt sjukt tröttsamt utmattninssnack..
Tjao

1 kommentar: