måndag 26 april 2010

Sånghelg

Det norska verket Visst ska våren komma har
hörts ljuda i Vännäs o Hörnefors i helgen..
Denna gång med Johanneskören, Vännäsby kör
samt Rosornas kör...helmysiga Samuel Muntlin
på sax (sorry ingen bild)..
Ett antal musiker o solister..helt enkelt ett helt gäng...
Bilderna är från Hörnefors...Är helt förtjust i denna
kyrkobyggnad från 1907 så totalt tidstypisk...

mycke folk ska
rymmas o bli en bra ton tillsammans.


Fotograf Rune
som är bas, tenor o med i helgens kvartet..


musikanter
trummis o basist..Claes-Erik o Tommy...
(Tommy klipper sig själv..:) )


Hmmm
vad gör du bakom cymbalen Claes-Erik...
(kolla minen på Tommy..:) )

Herr Grahn
sjunger o spelar...

Lisbeth..
full koll har hon... dirigent o sångerska..
ja å körledare...å kvartet medlem...

Bitte
vår fantastiska kantor o körledare....
hon är magisk säger Sofie o jag tror henne...
.
Vår tredje körledare Bodil lyckades jag inte
heller fånga på bild..idag var hon sopran i kören
o kvartet medlem som vanligt...
Ja även Stefan på keyboard ska nämnas o inte
glömmas ..ingen bild här heller...

Ingrid
sopran o kvartet medlem..

altar
Kerstin o Gunnel...

flöjt o munspel
spelar dessa herrar..Harry o Lage...

ännu
en medlem i kvartetten...min egen.
Blir bara mer förälskad i denna herre
för var dag...lyckost jag !

Detaljer



Kul musik att sjunga..ganska svårt, men kul...
I mina funderingar känns texterna rätt
flummiga... hämtade ur uppenbarelseboken..
Men rent musikaliskt är det ett fantastiskt stycke,
det är synd att folk inte nyttjar en gratis upplevelse
i vacker miljö, rent tragiskt faktiskt...
Men tomt med folk var det inte...
Å dom som var där var lyckliga o hänförda...
Vissa vill att det ska bli en sed att uppföra detta
stycke varje vår som en vårkonsert...why not...
Idag går jag på lågvarv med ett leende på läpparna...
Tjao

1 kommentar:

  1. Ja, lyckost dig!
    Lyckost är ett fint ord som borde k-märkas!

    SvaraRadera