tisdag 6 april 2010

Husen å jag...


av städning kan man bli ofärdig i kroppen...
ofärdigare än man var tidigare....
men även hus kan vara trötta o slitna.
Jag tänker att jag liksom tar det ofärdiga ur huset
på mina axlar o armar.. bär det där några dar..
huset mår gott o blir mer o mer färdigt..
så när huset känner sig bättre ler det o tar hand
om mig o min onda kropp...jag får sitta här i dess
stora fina famn o vila en stund...
Eller som med Humlan lämna över ett harmoniskt
hus till en annan människa som behöver ett gott bo.
Vi ger å tar husen å jag.

6 kommentarer:

  1. Inger - den här är fin!!! Mallen alltså!
    Och fruktkorgen....fin som snus, jag har en snarlik!

    Fortsättning följer?

    SvaraRadera
  2. Å tack..mmm antar att denna mall ska få va ett tag...måste känna av den lite..
    Det är lite bakvänt att bo i ett VB hus men gilla 50 tal...
    Känns som om det börjar bli en bra salig blandning här nu..
    Väntar spänt på fortsättningen..:)

    SvaraRadera
  3. ...eh..VBhus?
    VälByggt?
    VärldsBäst?
    VattenBuret?
    Välsignat Bra?
    VästerBotten?
    VälBesökt?
    ....eh...?

    SvaraRadera
  4. Västerbotten hade jag tänkt men dom andra passar nog in också..

    SvaraRadera
  5. var kommer den mysiga 50-talskorgen fran da?

    SvaraRadera
  6. från Lasse o Ken raringarna...

    SvaraRadera