söndag 27 november 2011

Vilket jävla

tempo...
o helgen blev inte lugnare, nop
Fredakväll, allsångsansvarig på LRF's julbord...
Bonden var så trött att jag ett tag trodde han nallat ur glöggen...
själv sysslar jag fortfarande med "hosta lungorna ur kroppen"
Maten var smulter... Tack för den Brännlands Världhus !
Funderar ni på vilket Julbord ni ska ta...det i Brännland säger jag !

Lördamorgon kl 7 satt jag o vännen Anna på bussen mot Sundsvall
Birsta köpcentrum o Ikea.
Bägge hade glömt frukosten hemma..men en rar ung man 
gödde oss med mackor...både hjärta o mage mös av omtanken!!!
Kom tillbak till Vännäs vid 20.00 o det var självklart jag som var orsak till 
förseningen till vissa medresenärers ilska o gliringar...

Antar att det bara var jag som vid 19.00 skulle varit på 40-års fest
o absolut inte ville bli så sen...typiskt..

Ja vid 21.30 trädde jag in på festen förvandlad till 80-tals babe
totalt slut men med ett glatt leende på läpparna..
Må säga att det välkomnande jag fick av mina nya släktingar o...
en del bekanta till Malin värmde mitt hjärta o gav energi...
trots att Björn Borg o en viss röd träningsoverall skrämde skiten ur mig...:)
blir glad o rörd av människors värme o kärlek
(fasiken vad jag saknar Pappa)

Ler....kl 03...i morse var jag i säng, fastän jag försökte avsluta kvällen vid typ 12.30...
upp 8, Lörda o leta igen kropp o hjärna inför körsången i kyrkan o första advent
(hemma syns inte ett spår av densamma)
Anna hade köpt tofflor som ser ut som näbbskor som hon tyckte skulle bli
ett lyft för våra tråkiga kåpor...tur allt gick i "folkton"

Sune Viklund denne härliga musiker o människa skötte basen idag...
vilket lyft...själv fick jag stapla ut när hostan tog över...
Jag som skulle impa för profset...
när kören sjöng Hosianna satt jag på toa o hostade o kräktes slem..
men faktum är att Altstämman är rätt säker, så min frånvaro märktes "nada"
Sen kyrkkaffe o stämträning, Konsum, men sen blev det tomt...
Nu ska jag hosta, vila, läsa, vila...o vila..
Jo storebror Bertil ringde nyss...vill vi ska sjunga i Renbergs den Tionde...
nu längtar jag efter Pappa så tårarna rinner...
o en massa fina människor som jag ser men inte säkert vet vad dom heter eller om dom lever,....
Typ a' Tant Märta, n'Rudolf, a'Linnea, n'Sanne, n'Axel, a'Gunvor, n'Verner mm...
å vad jag ville sjunga för dom, alla trygga varma som lyssnade o inte 
tyckte jag var besvärlig!



Första Frosten i Förra veckan...

Tröttheten urholkar tanken, förnuftet...
känslorna tar över
så funkar vi...det mänskliga psyket...

Go Natt !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar