måndag 21 november 2011

Okej nu får snön komma..


igår föll några fjun snö
nu är dom borta, vintern vill inte ha bråttom...
men vänner o grannar längtar efter vitt o det som
komma skall nu.. Advent, Jul, Nyår..
Jag vill också ha vitt o slippa leran
men skrapa bilrutor o Julpynta vill jag inte.
Köpa klappar blir svårt för kassan är skral o fantasin
på annan ort, inser att dagens seder o bruk inte är skapta för mig.
Har man gott om energi o pengar verkar det vara helkul...
Har man gott om energi men skralt i kassan funkar det ändå..
(jo...jag älskade julen när jag var yngre med bak, pyssel o pynt..)
Sista alternativet är  ju enkelt eftersom Julen är grundad på shopping,
så har man pengar men varken tid eller ork...ja då tar man sig en stund vid datorn
o helt enkelt beställer hem vad man behöver...mat, presenter, pynt, gran o en liten städare..

Jag vet inte vilken kategori ni hör till...
Men här kommer vi att ligga lågt...
satsar på sång o sällskap
glögg o saffransoppa på vedspisen.

Ja o vitt
mycke vitt visst vill jag ha vitt !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar