tisdag 8 november 2011

ingen vinter ännu o saknar Pappa...

Kylan har inte kommit..
vackra höstdagar med dimmiga vyer som från en
Engelsk film från sextitalet.
Leran tar som vanligt över, täcker bilarna på in o
utsidan, kryper upp för bron o in i huset.
Sätter spår på byxor, jackor, väskor ja, små stänk
på allt som varit utanför dörren...

Trivsam helg med sång i kyrkan på Lördakväll, tända ljus...
(solade, Håll mitt Hjärta) efteråt kom Göran o
Lorena på besök..mys o mer ljus
Söndag satt jag o läste i ateljén..skönt

Måndag hade jag varit vaken halva natten..ryggskott
inte bra på nå sätt...pinade mig igenom dan, tyckte synd om mig själv...
idag Tisdag har jag jobbat en stund på morron, vilat o ska så på kören..
ryggen..ja den känns, men är lättare att leva med.
Är lite skamsen att jag blev så grinig av ett ryggskott, har väl varit med
om värre, skakar på huvet åt mig själv, ler lite överseende...
Inte kan jag tro att jag snart är femti, stora damen...

Tänker på Pappa..vad han skulle sagt..
- in't jölp he å järmes, du val hit pa na göra sä gare över...
Så sant...o det gjorde jag, kom halvägs till nya dynor till rottingfåtöljen..
Okej då...tack vare ett arbetsbord jag kan stå vid..men ändå...
Pappa du kan va lugn...
- jä si deill å ha na å göra...men saken däg !

2 kommentarer:

  1. Ryggskott..det är inte roligt!!! Ont gör det...länge! Jag har ofta gått till Kiropraktiker..när jag drabbats...
    Härligt med utpräglad norrländska...jag förstod...
    Är bonnjänta från Bergnäs, Vännäs..3 mil frå Umeå.... Men bor söderut....
    Ha det!!!

    SvaraRadera
  2. mysigt med en Margit som läser hos mig..Kram

    SvaraRadera