lördag 29 augusti 2009

Sol o skog

Solen kom fram, så det blev skogen.
Det är det bästa.
Är fortfarande lika trött men pulsen är hanterlig.
Helgen är fortfarande inte över, vilar mig.
Steg ett, börja sova ordentligt igen, sova är heligt.
Att plocka svamp är för mig meditation.
Vandra titta o förhoppningsvis hitta...
Plockar bara säkra svampar, enkelt här uppe i Norr.
Gott att äta, bra att ha i frysen...
Ska följa mr.V o hämta hem en dyngspridare, i
traktorfart hinner man prata mycket o se mycket.
En bättre fart än den vi lever i nuförtiden...

Hej

2 kommentarer:

  1. Har du läst boken du fick? Den andas långsamt och har ett ljuvligt, lugnt språk. Utmärkt när man vill vila sin trötta själ! Kramar från tälje!

    SvaraRadera
  2. Att jag har, den var helt mysig att läsa.
    Först tyckte jag den var seg, ska det inte hända nåt, så plötsligt var den slut.
    Blev helt överaskad, det var som om berättelsen
    lurade mig...fantastiskt skrivet..
    Förra gången detta hände mig var med Boken om Pi.. Faktum är att det är en bok att läsa igen o upptäcka nya saker..
    Kram o tack än en gång

    SvaraRadera