söndag 30 augusti 2009

Fundering


Jo jag funderar över mina små flickor,
jag vet en o annan gosse också..

Ser ni, jag har en ny art här, evolutionen
har slagit till igen.
Jag kan inte minnas att nån av mina tjejkompisar(eller killkompisar)
hade alla dessa sidor när jag gick i plugget.

Nä, jag blir mer o mer övertygad att
det är en ny sort.
Dom här ungdomarna är mycket långsamma o noggranna, konstnärliga o nyfikna på allt med musik, bild o poesi..

Dom tycker om mat, bra mat, nyttig mat, riktig mat.
Dom reagerar starkt negativt på stress o droger.
Dom klarar inte av att ruckas ur sin takt då blir dom sjuka eller får ångest.
O det är just detta, de har samma takt som tex, våra kor, eller skogen om hösten.
Jämfört med det moderna samhället så står dessa töser nästan still.
Först oroade jag mig, men jag har börjat fundera..
Är detta en hälsning från Moderjord.
Om vi håller på att knäcka henne i bara farten så kanske hon
skapar människor som kan rädda henne, som har intelligens
o förmågor att förstå vad hon behöver.
Människor som lever i en naturlig takt o som gillar det som redan finns
o sätter mindre värde i vad dagens moderna människor hittar på.
Tänk om jag har rätt då kommer Världen snart att krylla av
stillsamma, varma, kärleksfulla, humoristiska o kloka människor.
Vilken vacker o hoppfull tanke....

Kram på er.
Satte in en cykelbild för jag gillar den men mina flickor hatar att cykla..

2 kommentarer:

  1. I väntan på Lykta:Den bilden väcker fina minnen .Mycket tänkvärt, min spontana tanke är :"Stoppa världen jag vill kliva av" som jag tror är en gammal musikaltitel. Jag hoppas och tror attdin teori stämmer/Din ä o b.

    SvaraRadera
  2. Jag tror kanske du har slagit huvudet på spiken, käraste mamma. Tack för att du gjort mig sådan. Puss!

    SvaraRadera