onsdag 6 juli 2011

sista rycket Månda kväll

vid bättre vigör så dagen fick gå till den försummade
trädgården...o min je...illa illa...
skulle varit ute o påtat för veckor sen...
arma växter...ja inte dom som är ovälkomna
dom trivs o frodas...suck

när Bonden kom från lagårn vid halv nie på kvällen
satt jag utslagen i min fåtölj o glodde.
han packade bilen o även mig shasade han in
på framsätet...så iväg...
sen picknickmiddag skulle han fixa..
å det gjorde han, vid en liten sjö så fin...
o som avslutning drog han upp en gädda
till katterna...
idag klagar kroppen men jag ska på min massage
bättre än alla piller i världen...

Kocken in action

vackert land vi bor i...

kan inte låta bli att fantisera
vad såg det här ögat...vilka tankar rörde sig
där bakom...ja hur i tusan ser en Jädda på Världen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar