lördag 2 juli 2011

tänk om pappa vore Gud o brorsan Jesus...





















förlorat en del förmågor sen jag blev sjuk
bl,a att ha många bollar i luften...
ett exempel är att om jag umgås med folk så
fokuserar min hjärna på dom o vad dom säger..
mina egna tankar går in i kammar'n o gömmer sig..
men så när jag får en stund för mig själv kommer
tanken igång...fundera, filosofera...
men som sagt inga sanningar bara funderingar...
här kommer en...

om Religion...
jo det slog mig att den går att likna vid föräldrar...
när ens egna föräldrar inte finns där o styr o ställer
med gränser o förmaningar av olika anledningar
ni vet dom vill inte, blir gamla eller så dör dom...
ja då måste vi ju tänka o ansvara för våra handlingar själva..
skrämmande..jo ni...
då kan det ju vara rätt skönt med en handbok (typ bibeln) om vad som är sant
o tips om hur vi ska uppföra oss för å vara bra o bli gillade....
sen har vi ju en hord med syskon (alltså övriga församlingen som alla är Guds barn)
att ty oss till o spegla oss i...
som bekräftar att vi gör rätt o är för himla bra...
nya Fadern är liksom frånvarande o närvarande för jämnan
väldans praktiskt...
inga diskussioner, du bestämmer själv när du ska "gå på ditt rum"
o fundera över vad du ställt till med, inga hårda blickar, ord eller
fysiska bestraffningar...det sköter dina nya syskon o det är inte
lika jobbigt som när man inte duger åt Pappa o Mamma.
perfekt...en flexibel förälder som du aldrig träffar...
okej då...kanske när du dör...
men det är då det...
ja vad säger ni....


(ojoj...hjälp, vill va kvar i kyrkokören det är så kul...må Gud ha humor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar