fredag 29 juli 2011

inte så klokt kanske...

men nu ser jag ju solen igen....
Okej...
Pickuppen är inne för översyn o självklart så lägger
bromsarna på Mercan av nu...jaha
Nu är det så att jag närt en dröm dom senaste sommrarna,
att ta en cykeltur till Vännäs..
låter inte så exklusivt men det är faktiskt inte så lätt att utföra
när man lever med en bonde som ska mjölka kor morron o kväll.
o har man avbytare så ska vädret vara bra...o man själv vid god vigör.
nu fick vi den eminenta ide'n att vi skulle köra bilen till verkstan
o äta på hotellet...sen cykla hem i den ljumma ljusa sommarnatten...
ta små pauser o släcka törsten med folkis...njuta...
Efter lagårn självklart, o så lämpligt att bara cykla en väg...
lagom mycke cykel alltså...
Det började sååå bra...bilen klarade sig till verkstan...
maten var smulter på hotellet, solen sken, folk log...
vid 21.30 började vi vår cykeltur hem...såg moln i horisonten..
jäpp i Högbäck var solen bak moln o det blev mörkt...
inte blev det nå mysiga pauser här inte...
pinna på utav bara den fick vi...inge lyse, dåliga reflexer...
o bilarna på 92:an kör som dårar...
klarade på ren tjurskalle backen upp till Högåskorsningen..(trodde jag inte)
så när vi svängde in mot H-sjö var det nästan nattsvart...
det började droppa o regna...
då fick jag kramp i höger sida...
tog mig hem, in o isäng...
sovit uruselt...
ja jädrar...det blev inte riktigt som jag tänkt...
kommer att få sota för detta...
men som sagt...det vare värt...
inget liv utan äventyr...
o ska jag ha värk...ska det tametusan vara för att jag gjort nåt kul...
nu vet jag att kondisen är okej o att benmusklerna klarar
en cykeltripp till Vännäs...tur o retur i lugnt tempo...
Känns bra...resten går inte att göra mycke åt...mer än att gilla läget








helgen är lugn, ska klippa gräs o pyssla i ateljen...mata hönor...
muta Bonden med lite vin...kanske han kommer in från lagårn
inte allt för sent...vila...
fota mer blåklockor kanske...
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar