onsdag 16 mars 2011

Vad kommer ni att sakna mest...

svenska Bönder eller Fåglarna som är beroende av oss...
eller inte nån av oss alls, ja ni, det är en märklig känsla...
Det går utför med en rasande fart...mängden Svenska
kossor minskar var vecka...o därmed småbönder...
Så låt oss fantisera...
Låt oss tänka tanken att Kina får skador pga av radio-
aktiva ämnen som läcker ut nu efter sunamin...
Fantisera över att vi inte kan importera billigt mera...
Tänk att vi faktiskt vill veta vad vi äter, o att det inte
blivit fraktat från länder som behöver sin mat själva...
Föresten kan frakt aldrig bli klimatsmart...
Hmmmm....
Undrar vad det kommer att kosta att odla upp all
övervuxen åkermark igen o vart ska vi få gödsel ifrån
när vi inta har nå kor...det blir späda morötter...
Det är lätt att riva ner men det tar tid att bygga upp...

Råkorna här under bor på Irland...o trivs.
Irlänska bönder är stolta o Irländarna i övrigt är
stolta över sina bönder o måna om deras fortsatta
existens...ändå är djurhållningen o standarden inte
i klass med den vi har...här uppe i Norr ivafall...
Jag har svårt att veta om storbruken är bra i längden
för djur o natur, har ingen kunskap alls faktiskt...
Men i min mage känns det småskaliga friskare i längden.




Irlänsk Råka...så läcker...





Jag blev så förtjust i dessa Svarta vackra
nyfikna ruffsiga gynnare...
Irlänska flygande busar...yes...




1 kommentar:

  1. Jag har massa jättebra idéer! Tänker kanske plugga ekonomi och politik på universitetet, sen tar jag Sverige och går vidare därifrån. Snart är världen i min hand och då får alla ära bra. De flesta i alla fall. Så många som möjligt. Sådetså.

    SvaraRadera