torsdag 16 september 2010

Viva Italia

Så var det dags..kyrkokören drar till Italien...
Vilken vecka..har tagit över 1000 foton...
Vackert väder..varma hjärtan..vänliga värdar..
fantastiska vyer..fantastiskt god mat...
Har fått så mycket intryck så jag har svårt att
sortera upp allt såhär i efterhand..
Delar upp veckan i några mindre bloggar..
Håll till godo.

Förväntansfulla körsångare...

Vi landade i Italien mitt i natta..åkte till våra
värdar..sov o vaknade till en Italiensk sol o en
guidad tur runt Cameri...

SS Sacramento...vacker kyrka på Piazza Dante...
För mig som Svensk förvånas jag över dessa
Helgon o deras reliker...det slår mig att dom
aldrig får gå i pension...

Lilla kapellet i samma kyrka...all inredning är
skapad Enzo Rossi...en mycket skicklig o allsidig
konstnär i Cameri...

En del av altaret...I love it...

Nu är vi på besök i Munkklostret o deras kyrka...

Det är Birgitta vår duktiga tolk o reseledare som
står vid den rare gamle Munken...
Allt är så gammalt o det finns så mycket historia..
så mycket konst o arkitektur så jag med mitt enkla
Svenska sinne blir alldeles snurrig...

På kvällen hade vi vår första konsert i Jesuskyrkan
en mindre kyrka som verkade mycket gammal..
Konserten blev lyckad o Jag o Lasse fick känna hur
det känns att vara stjärnor för en kväll...:)
Lyckligt gråtande o pussande Italenar är inte vad vi
är van vid....ler o minns....
Mycke ska man vara med om innan man trillar av pin.

Visst är vi fina....

Sen på natten var det mat i Banda Margueritas
lokaler...snacka om lokaler...

Stöp i säng efter en fullspäckad dag...
fast det var svårt att somna....
Lite för mycke för en liten Inger o
veckan har bara börjat....
Ciao

2 kommentarer:

  1. Hej och varmt välkommen hem gumman! Fy va trist, Italien, fula hus, äcklig mat och otrevliga människor för att inte tala om det fula språket! Tur att det är så illa...eftersom jag inte törs flyga;)

    Men jag flyger gärna med på din resa. Javisst, är ni fina bilden. Jag ser att du tar stöd av din körkompis! Tur vi har varandra!

    Trevlig helg till Liten Inger!

    SvaraRadera