onsdag 29 september 2010

Jag vill ha ett arbete !


Läget är rätt märkligt...
Ska försöka få mig en plats att arbetsträna på.
Jag ska ringa o söka själv...Ola på AF säger att
det har gett bästa resultat, dom vet av erfarenhet.
Jaha, det är inte som att ha en vanlig anställd att ha
en arbetsträning...kan arbetsgivare sånt här...
Antar att dom får ha mig gratis...det borde va till
min fördel så länge jag gör mer nytta än är en belastning.
.
Ja nu sitter jag o kollar upp fotografer o försöker
känna av vem som skulle va lämplig att ringa till...
(vem jag ska våga ringa till)
.
-Jo Hej mitt namn är Inger...jag söker en plats att
arbetsträna på typ 25%...jag är rätt intelligent
om jag inte blir för trött (då slår hjärnan av) o ja
jag kan mycket om minnet är med mig den dan...
är stark (om värken inte tar över)...
Älskar att jobba men klarar inte stress...
Gillar människor men slutar se o höra om det blir
för mycke folk...
Jag kan så mycket men kan bara använda allt i
begränsade portioner...
Skulle jag kunna få arbeta hos er några månader ?
.
Jag har inte ens börjat ringa runt ännu...o skuldror
o axlar har redan dragit ihop sig till kramp...
Så jädra snopet...har sett fram emot detta så mycke..
ut i livet igen...o så fastnar jag redan nu...
För det känns så jädra skämmigt...
hur ska nån vilja ha mig anställd som har långt mer
begränsningar än tillgångar nuförtin...
Så jädra skämmigt att ringa runt till folk o berätta det
för dom...undrar hur många jag ska måsta strippa för
innan nån nappar.. om nån nappar....
Så jädra enkelt det var att söka jobb förr när man var
pigg o allert o alltid kunde ta i lite till...
.
Nä nu ska jag torka tårarna...skippa ångesten o försöka
tänka om...allt handlar om hur man tänker..eller hur...
Tankens kraft..viljans kraft..tron..den som ska kunna
flytta berg...det måste bara finnas en plats där jag kan
göra nytta med dom små men fina tillgångar jag har...
Ja jag har inget val för här vill jag inte sitta o ruttna !!!
.
Nu tillbak till telefonlistan...
Bitihop...svälj stoltheten...nu jävlar......

7 kommentarer:

  1. Hej min vän! Jag träffar en tjej du nog känner ikväll och kan kolla om hon driver sitt fotoföretag och om hon kan tänka sig någon som arbetstränar i så fall. Men jag tror hon lagt det på is, hon har ju själv varit sjukskriven i många år efter en whiplash.

    SvaraRadera
  2. Och jag måste lägga till...oavsett eventuella skröpligheter har du din fantastiska personlighet som är ett tungt "vapen".
    Kram - det här går fint...

    SvaraRadera
  3. Ring inte runt och berätta allt det där på telefon. Du gör dig bättre öga mot öga, det gör man alltid, så om DU är intresserad av ett arbete; boka bara en tid då du kan TRÄFFA dom och ta hela historien då istället.

    Det känns motigt innan man börjat för man laddar så mycket, men ring bara och se om de överhuvudtaget är intresserade att ses. Inget mer... Du behöver inte berätta ett dugg på telefon om du inte vill. Dom väntar ju inte på att du ska ringa. Det fixar du!

    Ebba

    SvaraRadera
  4. Som du sa - Nu jävlar!
    "Kan vi, vill vi, törs vi? JA, vi kan vi vill vi törs!"

    Kram o lycka lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åh kära syster gör som anonym här uppe föreslog. Ring, boka in ett besök och berätta allt öga mot öga. Du har en underbar personlighet men den måste upplevas live!! De kommer inte kunna motstå dig! Kom igen nu! Våga och lyssna på Gunilla!!!

    SvaraRadera
  6. Tack alla... sitter o rodnar av alla rara ord...
    Kram o Tack alla fina ni !!!!

    SvaraRadera