söndag 19 september 2010

Viva Italia... dag 3

buon giorno!

Monte Rossa...utsikten från fam. Cerris hus...
så häftigt....

En dag med våra Familjer...vi drog till Milano...
30 gr varmt o massor med folk...
(jodå...det var nära jag skulle tippa)
Men så häftigt...allt är stort o....gammalt.

Saknade nåt om la Nilsson...inte ett ord...hm



Jäpp Scalateatern...guidad visning o får man inte
sjunga...ja då lånar man toan o slår en drill..



Den som byggde Katedralen visste hur man får
människan att känna sig liten o underlägsen...
för visst handlar det om makt.....eller...


Sååå Milano....sååå nice!


Våra Italienska vänner...

Gamla borgen


På kvällen var det Aperitivo konsert av kören
i biblioteksträdgården...

vi blev varse att dom Italienska myggorna är
mindre men elakare än dom Svenska...


Vår fina publik...



Ännu senare på kvällen tog vårt värdpar ut oss
till en restaurang på landet...långt ut på landet...
Så god mat, så trevligt...på fatet längst fram
ligger ett kalvkött i tunna skivor...det godaste
jag nånsin ätit...kvällen var en "bellanotte" kväll..


O här ser vi ägaren som också är kocken....
Såsom på bilden...gott o glatt...
Ciao

3 kommentarer:

  1. Men vilken otrolig resa ni har gjort! Så häftigt att bo hemma hos folk! Jag njuter av bilderna och väntar på fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Du har växt som fotograf! Skulle gärna kommentera dem en o en vid tillfälle. Tack för din härliga kommentar på min blogg. Det är det jag misstänkt i drygt 30 år, att jag är en riktig he-man!! Du räddade min dag trots magnetröntgen, halvårskoll, och Sverige demokrater. Kram tebax, vi får förstås umgås nån gång i framtiden så jag får hör mer om Italien.

    SvaraRadera
  3. FFF!!!
    Fira Fina Familjer ;)

    SvaraRadera