måndag 27 september 2010

Viva Italia... dag 6

Så var det dags..Giampiero sa hejdå innan han
gick på jobbet..Daniela skjutsade oss till lunch-
restaurangen där vi skulle äta innan färd mot
flygplats o Sverige...
En trappa upp i restaurangen hängde en väldigt
vacker utställning med en väldigt sorglig historia...
En mycket lovande ung konstnär gav upp sitt
måleri o skulpterande pga av faderns vilja...
Han packade ner sina verk o inte förn's efter hans
död har dom hittats o kan visas igen...
Jag är också sorglig...ett av mina handikapp...
jag kan inte hantera avsked...
O den här veckan har haft ett tempo långt över
min förmåga..(men det var det värt) jag är slut..
kaputt..tom i bollen..färdig o totalt utan skal...
Så min lunch består i att bita ihop o inte börja
bröla mellan tuggorna...det gick väl sådär...

Daniela o två vänner...


Cameris fyra flaggor...


En sista smulter måltid...
ja o nu är jag kär i Italien...i vår kör...i våra nya vänner...
Såg väl ut som ett vandrande hjärta med en tår i
ögonvrån på flyget hem...
Så ett hjärtligt Tack igen till fantastiska Viktoria
o Birgitta...våran fina värdfamilj Cerris...o alla
som gjorde vår resa så "allting bra" !!!

Lika svajigt o
skört som jag denna sista dag...
Mille grazie...vi ses igen !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar