måndag 30 augusti 2010

Tankar om att ta beslut...


Jo idag funderar jag över detta med att ta beslut...
innan jag tappade "barat" var det mig ett nöje
att ta beslut...snabba beslut, många ggr inte särskilt
genomtänkta...men även beslut som togs efter
mycket noga "tänk o kollande"...tog även gärna
beslut åt andra...inte så lyckat alla ggr...hm
Sen vart det helt åt andra hållet...när jag mådde som
sämst kunde jag inte ta ett enda beslut...jag visste
ju ingenting o kände bara sorg o lessamhet...
Idag är att ta beslut ett mycket brett begrepp...
ett mycket stort begrepp...ett ångestladdat ord.
Ångestladdat när jag är trött...en pigg Inger tänker
a' det ordnar sig alltid...
Tränar nu på att låta saker ske utan att jag ska styra
o ställa...det är spännande o avdramatiserande...
Men det är också en av anledningarna till att min förra
blogg fick sitt innehåll...dagarna rinner lätt bara förbi
o saker blir inte gjorda...på gott o ont...
I höst kommer jag att måsta ta beslut..stora beslut...
Känner en viss bävan...fixar jag detta...
ja det återstår att se...livet går vidare o vi tassar mitt i..
Nu till dagens stora fråga.. ska jag åka till stan eller vara
hemma o greja..beslut, beslut, beslut...suck
Tjao

1 kommentar:

  1. ...å va jag känner igen...satans jäkla beslut som ska tas. Visst visst. Aftonbladet eller Expressen!

    Men jag håller på att lära mig...av Pippi Långstrump: äsch, på någe sätt blire!

    Man kanske inte ska, eller fösöka att inte fundera så mycket. Lättare sagt än gjort. Beslut....har vi för många valmöjligeheter...oj oj oj..man kan fundera i evigheter.

    Du, du har i alla fall tagit minst två bra beslut: Mr V och ny kamera!
    Kram!!!

    Ps. Ordkontrollen ber mig skriva Conderop. Undrar vad detär för sorts rop!

    SvaraRadera